Segueix-nos!   facebook twitter instagram You Tube RSS

La salut digital i els determinants de salut

Determinantsofhealth

Una interessant gràfica de l'empresa de comunicació en salut Goinovo -elaboradaamb una metodología basada en fonts rigoroses-, ens mostra com un 89% dels determinants de la salut succeeixen fora de l'entorn clínic. L'última estimació que han realitzat, amb ajustos al novembre de 2018, situa el pes relatiu de les cinc categories dels "determinants de la salut", o la seva importància en la càrrega de les malalties i defuncions, a:

• 36% comportament individual i hàbits.

• 24% circumstàncies socials

• 22% genòmica i biologia

• 11% cures mèdiques

• 9% Entorn físic

En cadascuna d'aquestes categories pot fer la seva aportació a la salut digital.

Començant amb la que més categoria de més pes, el comportament individual i els hàbits, amb ajuda de la mHealth es poden reforçar l'adquisició i manteniment d'hàbits saludables. I això es pot fer desenvolupant intervencions en què el feedback que proporcionen podòmetres, bàscules digitals, monitors de son, etc. ajudin a un desenvolupar un comportament més actiu i conscient. Psicologia de persuasió i sociabilització. Wearables i aplicacions poden ajudar també amb el seguiment de teràpies per abandonar addiccions.

Les circumstàncies socials són més complicades d'abordar, però si es pot aconseguir arribar millor a mes població, informant i facilitant l'accessibilitat a entorns d'aprenentatge. També la monitoritzant entorns per mapejar mancances (per exemple, hi ha major nivell de contagi de grip en un centre habitat per grans aïllats o als afores amb famílies amb nens?). El ciutadà "empoderat" és una oportunitat per aconseguir millores, i l'educació un factor clau.

Sobre la genòmica i la biologia, la Intel·ligència Artificial pot ajudar molt a comprendre, descriure i actuar. L'anomenada medicina personalitzada i l'era "òmica" precisa de molta capacitat computacional.

Les cures mèdiques es beneficiaran de tot l'anterior, i també de les possibilitats de monitoritzacions contínues, del coneixement agregat i augmentat per la capacitat de procés de les màquines,

I podrem monitoritzar més i millor aspectes de l'entorn físic, com la qualitat de l'aire. Diuen experts en biometerología que si en el s.XX la gran fita ambiental va ser la potabilització de l'aigua, el s. XXI probablement serà el segle en el que fem alguna cosa amb la qualitat de l'aire.

logo hbn150Redacción -Fundación iSYS
Buscando las mejores prácticas en comunicación y salud digital, para favorecer la salud y la calidad de vida de las personas.

data; 30/04/2019

Revisión sistemática de meta-análisis de intervenciones de salud mediante Internet

InnernetLas interveciones de salud mediante Internet han sido objeto de interés desde que la red se universalizó. Existen numerosos sitios web con información relacionada con la salud, algunos de ellos de gran calidad, pero encontrar sitios que ofrezcan programas basados ​​en la evidencia (probados a través de ensayos controlados aleatorios, ECA) puede ser difícil. Y este fué el objetivo de la investigación  Internet-Delivered Health Interventions That Work: Systematic Review of Meta-Analyses and Evaluation of Website AvailabilityInternet-Delivered Health Interventions That Work: Systematic Review of Meta-Analyses and Evaluation of Website Availability  mediante la realización de una revisión sistemática global y el análisis de la disponibilidad de programas de salud de Internet basados ​​en evidenci

Páginas Facebook de Hospitales ¿Educación para la salud o comunicación interna?

FB HOSPITALUn ánálisis reciente de las páginas Facebook de una muestra de hospitales americanos, revisa la temática y encuentra comunicación interna como uno de los temas recurrentes, justo por detrás de educación para la salud y celebraciones de efemérides y días mundiales.

Este estudio tenía como objetivo explorar los tipos de contenido que los hospitales de EE. UU. publican en sus páginas de Facebook y cómo las actividades de Facebook de los hospitales difieren con respecto a los tipos de contenido.

Un análisis sobre la repercusión en redes de incluir pacientes en congresos de salud

Mans i smartphone¿Son los congresos de salud una oportunidad para difundir información novedosa al gran público interesado? Hasta no hace mucho, esta pregunta habría parecido fuera de lugar… ¿Para qué? Ni los pacientes entenderían mucho de lo que se hablase, por el lenguaje técnico empleado, ni tendrían porque estar en un evento de debate profesional. Ya se encargaría algún profesional de la comunicación de ofrecer su crónica del evento. Y lo que resultase interesante, se intentaría incorporar a la práctica clínica.

Pero los tiempos cambian, y el aumento de esperanza de vida tensiona los sistemas de salud. Una posibilidad para mejorar su viabilidad, sería un usuario más activo en su autocuidado: más salud supone menos coste. Pero para que la persona se cuide bien debe saber cómo hacerlo. Y ¿como construir puentes entre el críptico conocimiento científico y la población general? En especial, con los afectados de una enfermedad concreta.