esport

Aquest estudi explora els processos psicològics que porten a les persones a seguir utilitzant aplicacions de salut, al llarg del temps. Per a l'anàlisi, els autors es van basar en una sèrie de teories psicològiques. respecte a l'adopció d'innovacions tecnològiques, de finals dels anys vuitanta, com ara les de l'Model de l'Adopció Tecnològica (MAT) i el model d'acceptació posterior (PAM).

Per a l'estudi es va comptar amb la resposta a una enquesta en línia de 343 adults coreans que estaven usant aplicacions de salut en els telèfons intel·ligents. Posteriorment es va realitzar una anàlisi per posar a prova el model proposat, compost pels principals factors de les teories PAM i MAT.

Com a resultats, els investigadors van associar tres factors, de forma significativa, amb la intenció de continuïtat d'ús de les aplicacions: la utilitat i la facilitat d'ús percebudes, i la satisfacció que la seva utilització produïa. Aquests resultats queden molt alineats amb les propostes del Model de l'Adopció Tecnològica (MAT) i mostra que és útil utilitzar els seus principis per al desenvolupament i l'examen de les tecnologia aplicades en l'àmbit de la salut, a l'explicar el procés bàsic de motivar els usuaris d'apps de salut perquè les segueixin utilitzant.

Technology Acceptance Model

Font: The impact of post-adoption beliefs on the continued use of health apps

Contingut relacionat: Quantes Apps tens al teu mòbil?

Data de Publicació: 28-2-2016  Autor/a: Redacció

• No s'han trobar comentaris