Segueix-nos!   facebook twitter instagram You Tube RSS

La sobredosi per heroïna suposa una de les principals causes de mortalitat entre els consumidors de drogues. Dades de l’Eurostat 2013 mostren que representen més del 3,4% de totes les morts entre els europeus de 15 a 39 anys. A més, en la primera dècada de segle més de 70.000 joves van morir per aquesta causa i cada any entre el 9 i el 22% dels consumidors d’heroïna patiran una sobredosi no mortal, essent-ne les principals causes el consum injectat de drogues, l’ús després d’un temps d’abstinència i la barreja de diferents drogues, incloent-hi l’alcohol (1).

Amb la finalitat de disminuir aquestes xifres, evitar riscs i augmentar la rescatabilitat, des de les diverses organitzacions públiques i agències de salut, s’aconsella a les persones consumidores que estiguin acompanyades si arriben a fer-ho. En algunes CCAA també es realitza formació en rescatabilitat als propis usuaris amb la mateixa intenció: ajudar en la rescatabilitat i salvar vides.

Tot això es complementa amb material didàctic en format de tríptics, díptics, algun vídeo en plataformes de l’administració... El Projecte “2RescApp” neix per a donar resposta a la necessitat d’agilitzar, actualitzar i modernitzar l’actuació en cas d’”Urgència per sobredosi”, entenent que les morts per sobredosi poden ser evitades SI S’ACTUA AMB IMMEDIATESA DAVANT ELS PRIMERS SÍMPTOMES I ES DEMANA AJUDA.

La idea principal és utilitzar les, cada cop més comuns, noves tecnologies en la prevenció de la “mort per sobredosi” donant resposta a un sector de la població que encara no ha pogut beneficiar-se’n.

L’objectiu principal del projecte és dotar les persones consumidores de drogues, així com les persones més properes a elles (ja siguin familiars, amics, professionals de la salut, entre d’altres), d’una eina de suport en cas d’urgència per sobredosi de drogues injectades, com l’heroïna.

Com?

Mitjançant una App mòbil, gratuïta i multiplataforma, la funció de la qual és simplement guiar l’actuació de la persona que presencia o detecta la sobredosi, tenint en compte que es tracta d’una situació d’urgència. I això és possible mitjançant una ajuda visual i auditiva que es llença simplement executant l’aplicació, i que segueix un algoritme lògic d’actuació específic en aquest cas d’urgència.

L’ORIGEN DEL PROJECTE “2RESCAPP”

El projecte 2RescApp neix gràcies a la iniciativa infermera de n’Àlex Marieges, en Fernando Campaña (Nuestraenfermeria.es) i n’Agnès Pujol, sumada la capacitat innovadora de l’informàtic especialitzat en salut Manuel Escobar (Biocapax) i la creativa d’en Jordi Alcalà (Itot Produccions), expert audiovisual. Grup Interdisciplinari sensibilitzat amb el problema de salut pública que suposa la “mort per Sobredosi”, i unit per la idea de sumar i col·laborar desinteressadament per a aportar solucions reals i efectives a un sector de la població que moltes vegades sembla “oblidat”.

Com a resultat, l’aplicació per a smartphones (App) 2RescApp, eina de suport davant una situació de sobredosi, desenvolupada de moment en plataforma Android i disponible per als usuaris finals de manera totalment gratuïta.

google play 25

Desarrollador Biocapax Technologies